dimarts, 4 d’abril de 2017

Teleassistència. Centre de Coordinació Creu Roja




EL MÓN DE LA TELEASSITÈNCIA
CENTRE DE COORDINACIÓ CREU ROJA


El divendres dia 31 de març les alumnes del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència que cursem el mòdul de Teleassistència vam anar a Barcelona. 

Ens vam reunir a les 08:00 hores del matí a la porteria del centre i des d'allà vam agafar un autobús que ens va portar a la capital. Quan vam arribar a Barcelona, l'autobús ens va deixar davant de les portes de la seu del Centre de Coordinació Creu Roja de Catalunya, un edifici no gaire alt però que impressionava a simple vista. Vam entrar i la recepcionista ens va comentar que en pocs moments baixaria un teleoperador de teleassistència que seria qui ens faria el guiatge d'aquesta visita. 


Al cap de 5 minuts, el treballador-guia va baixar i després d’una ràpida presentació en el vestíbul ens va convidar a començar la visita, pujant per l’ascensor fins a la planta més alta de l’edifici on es trobava la zona de treball dels teleoperadors de la Creu Roja. Entre aquells teleoperadors hi havia la raó de la nostre visita; els teleoperadors del servei de teleassistència.

Mentre “xafardejàvem” per totes les sales i taules, el guia ens va convidar a entrar a una sala per començar la primera part de la visita; la xerrada.

Primer de tot, va fer quatre punts sobre la història de la Creu Roja i va anar indagant en el tema principal; el servei de teleassistència. Ens va explicar el funcionament, els objectius, els perfils professionals, les habilitats que ha de tenir un bon teleoperador, els diferents dispositius, etc. i vam acabar aquesta primera part fent una prova del servei: trucant a teleassistència. Definitivament, vam comprovar que el servei funcionava i era molt eficaç i eficient!



Referent a la segona part (i per sorpresa nostra!), aquesta va ser molt més pràctica i vivencial. Cadascuna de nosaltres ens vam asseure al costat d’un teleoperador per veure la feina en primera persona, i totes vam coincidir que aquesta havia sigut la millor part de la visita. Els teleoperadors ens ensenyaven els diferents protocols que han de seguir segons el tipus de trucada entrant que reben o si són trucades sortints.  Vam comprovar que es necessita paciència, escolta activa, empatia i vocació, i cadascuna d’aquelles persones ens ho van demostrar. Mentre que algunes van viure situacions de tensió, les altres feien les agendes, les felicitacions, les visites de metges, el seguiment per GPS, etc.

Per tant, podem afirmar que vam aprendre i aprofundir molt més en aquest món; la teleassistència. Vam descobrir una sortida laboral molt interessant, amb nous projectes que desconeixiem i usuaris que gràcies a aquest servei tenen una millor qualitat de vida, se senten més segurs i fins i tot deixen de banda, per uns instants, la soledat que moltes persones poden sentir.

Finalment, agrair l’atenció i la col·laboració que vam rebre per part de tots els teleoperadors de teleassistència. Per tot això, MOLTES GRÀCIES!!



Alumnes de segon de CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència
Cicles Formatius - FEDAC Sant Narcís

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada